Sukienki to idealny wybór do pracy – prezentują się elegancko i szykownie, zapewniają wygodę oraz łatwo i szybko stworzyć z nim udaną stylizację. Co więcej, nie potrzebują wiele dodatków, aby gwarantować profesjonalny wygląd. Zastanawiasz się, jaką sukienkę kupić do pracy? Oto kilka praktycznych porad.
Dress code, a wybór sukienki do pracy
Praca zazwyczaj wymaga od nas oficjalnego i reprezentacyjnego ubioru. W codziennych stylizacjach zawodowych z pewnością sprawdzą się sukienki, które łączą w sobie kobiecość, szyk i elegancję. Czy jedynym stosownym wyborem do pracy będzie tzw. mała czarna? Otóż okazuje się, że dużo zależy od polityki firmy. Wyróżnić można przynajmniej 3 rodzaje dress codu.
Business formal to najbardziej surowy kodeks ubiory. Bardzo często pozwala na stosowanie jedynie ciemnych i stonowanych odcieni, takich jak szary lub granat. Sukienki powinny kończyć się za kolanem, a obcasy nie mogą mieć wysokości większej niż 7 cm. Akceptowane są jedynie cieliste rajstopy, buty z zakrytym piętami i palcami, naturalny manicure oraz subtelny makijaż. Taki dress code najczęściej obowiązuje w bankach lub korporacjach. Kolejnym rodzajem kodeksu ubioru jest business casual, dopuszczający nieco więcej luzu, ale jednak bez zbyt odważnych posunięć. Pozwala na wybieranie sukienek o nieco żywszych odcieniach, jednak z rękawami i bez nadmiernych falbanek czy wyrazistej biżuterii. Na największą swobodę pozwala smart casual, czyli „kontrolowany luz”.
Jaką sukienkę do pracy wybrać?
Sukienki do pracy muszą spełniać kilka wymagań. Przede wszystkim powinny gwarantować wygodę – przecież będziemy spędzać w nich 8 albo nawet więcej godzin każdego dnia. Muszą też wpisywać się w biznesowy dress code, czyli powinny być eleganckie i schludne, ale nie przesadnie balowe. Nie powinny mieć zbyt głębokiego dekoltu – najlepiej, jeżeli mają rękawy lub przynajmniej szerszy materiał na ramionach, tak aby nie pokazywały bielizny. Nie jest wskazane, aby opinały ciało. Najlepszym wyborem do pracy będzie sukienka idealnie dopasowana do sylwetki – taka, która ukrywa jej mankamenty, a podkreśla atuty. Jak wiadomo, na pewność siebie w dużej mierze wpływa atrakcyjny wygląd.
Kolejną kwestią jest długość sukienki – przede wszystkim nie powinna ona być za krótka. Uznaje się, że optymalną długością jest ta przynajmniej do wysokości kolan. Jeżeli jednak firma stosuje zasady dress code nieco z przymrużonym okiem, możemy zdecydować się na model odsłaniający kolana, jednak już nie uda. Najpopularniejszą długością jest mezzo, czyli kończąca się w okolicach kolana lub midi, sięgająca połowy łydki. Sukienki do pracy powinny być utrzymane w stonowanych odcieniach – najczęściej jest to czarny lub granatowy. W zależności od firmy niekiedy można pozwolić sobie na nieco żywsze kolory i desenie – na przykład żółty lub czerwony. Do najczęściej wybieranych dodatkowych należy subtelny łańcuszek lub bransoletka oraz klasyczne czółenka na obcasie. Do biznesowych stylizacji sprawdzi się również zegarek na skórzanym pasku.